Găsește locația Locul de desfășurare al cursului
Alege datele Perioada de desfășurare
CAUTĂ CURS

Curs cadru tehnic în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor (P.S.I.)

Cod COR 541902

14 aug - 18 aug 2023

Luni - Vineri (orele 17:30 – 20:30)

Dată examen: 13.09.2023

Află Detalii

Completează Formularul

Confirmare Participare

Participă la Curs

Primești Certificarea

ONLINE
certificat-apsap

Acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației

Interactiv, fără deplasări, ușor accesibil prin aplicația ZOOM. Curs online, interactiv, fără deplasări, accesibil prin aplicația ZOOM. Formatorii cursului sunt ofițeri în din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență care dețin o experiență vastă în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor. Cursul este structurat astfel încât să asigure dobândirea la un nivel corespunzător a competențelor necesare desfășurării activităților specifice în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

Timp rămas până la următorul curs

Pasul următor

Prezentare video

Vă prezentăm câteva repere despre ce vom învăța la curs

Cum se desfășoară cursurile?

Toate cursurile se desfășoară live în sistem de video-conferință și sunt transmise on-line prin intermediul aplicației ZOOM. Aplicația este gratuită și trebuie instalată pe dispozitivul cu care vă conectați la curs. După validarea înscrierii, veți primi prin e-mail datele de conectare pentru a fi împreună cu trainerul si cu ceilalți participanți! + citeste mai mult

Care sunt
avantajele cursurilor on-line?

Costurile participării sunt mult mai mici față de varianta fizică a cursului. Participarea la curs nu implică deplasări – aveți nevoie este de un dispozitiv electronic conectat la internet (calculator, laptop, telefon etc.). Formatorii noștri vă vor răspunde în timp real la întrebări. Veți putea interacționa cu ceilalți participanți din sala virtuală de curs. Puteți vedea fragmente din cursurile noastre pe canalul de Youtube. + citeste mai mult

Cui i se
adresează cursurile?

Persoanelor din mediul privat sau public - indiferent dacă sunt angajate sau nu. Cursanții noștri sunt persoane în continuă dezvoltare personală și profesională și își doresc o certificare a competențelor la nivel național și european. + citeste mai mult

Discounturi
de grup

Reducerile sunt evidențiate pentru fiecare curs în parte. Pentru minimum 3 persoane interesate de oricare dintre cursurile propuse, putem personaliza o ofertă de grup. Așteptăm să ne oferiți mai multe detalii la numărul de telefon 0788.124.567 sau să ne scrieți pe adresa: secretariat@cursuri-functionari.ro + citeste mai mult

Examinarea
cursanților

Examenul se desfășoară on-line și nu presupune deplasări. Fiecare participant va susține examenul final alături de colegii săi de grupa în fața unei comisii de examinare din partea Ministerului Muncii și Ministerului Educației. Toate cursurile includ instrucțiunile, materialele și testele necesare în vederea pregătirii examenului de absolvire. Examenul constă în completarea unu test grilă și prezentarea unui scurt proiect. Rata de promovabilitate este de 100%. + citeste mai mult

Certificatele
absolvenților

Toate cursurile prezentate sunt certificate de Statul Roman prin Ministerul Muncii si Ministerul Educației. Certificatul de absolvire este valabil la nivel național și european. El este însoțit de Suplimentul descriptiv al competențelor obținute și este valabil pe viață! Imediat după examen, veți primi Adeverința de absolvire, semnată electronic, printr-un e-mail. Aceasta ține locul Certificatului de absolvire, care va fi eliberat în aproximativ patru săptămâni. + citeste mai mult

10 lucruri pe care vi le promitem!

  • 1

    Veți avea parte de cea mai bună pregătire în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor din România alături de doi formatori excepționali cu peste 20 de ani experiență acumulată deținând funcții operative și de conducere în cadrul I.G.S.U. ;

  • 2

    Veți înțelege prevederile Legii nr. 307 din 2006 privind apărarea împotriva incendiilor și Ordinul MAI nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor;

  • 3

    Veți putea să identificați nevoile de instruire ale personalului pe componenta situațiilor de urgență, orientând în acest sens conținutul instructajelor;

  • 4

    Veți putea efectua controale cu privire la modul de respectare a măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor prin analiza tuturor elementelor relevante privind pericolul sau evoluția unui eveniment;

  • 5

    Veți deprinde abilități de gestionare a situațiilor de urgență și veți putea redacta lucrări cu o complexitate medie iar ulterior, în urma experienței acumulate, ridicată în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor;

  • 6

    Veți beneficia de materiale actualizate și modele care vă vor ajuta în practica de zi cu zi pentru planificarea, organizarea și monitorizarea activității de apărare împotriva incendiilor;

  • 7

    Veți beneficia de soluții reale pentru problemele pe care le întâmpinați în practică de la specialiști în domeniul PSI;

  • 8

    Trainerii propuși sunt atent selecționați, astfel încât informația transmisă să fie ușor asimilată prin exemple. Prin metoda de predare și feedback-ul constant pe care le veți primi, veți evolua rapid și veți îndrăgi acest domeniu. În acelaşi scop, formatorii urmăresc corelarea conţinutului între temele de specialitate, precum şi între pregătirea teoretică şi cea practică;

  • 9

    Ne concentrăm pe evoluție, nu doar pe transmiterea unor informații teoretice iar în parcurgerea conținutului programei, formatorii utilizează metode şi tehnici specifice educaţiei adulţilor şi adaptate particularităţilor grupului: studii de caz și exerciții practice;

  • 10

    Aveți șansa de a lucra în mod independent, oferind consultanță în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

...și asta nu e tot!

Odată ce începeți să profesați, nu doar că vă puteți recupera investiția imediat, în doar câteva zile, dar veți avea șansa de avea o profesie liberală care vă poate oferi beneficii nelimitate!

BENEFICII

Participarea la acest program de perfecționare reprezintă o
oportunitate extraordinară pentru participanții care își doresc să se
dezvolte pe plan personal și profesional
  • Curs interactiv, live 100% cu aplicații practice
  • 136 de ore certificate (118 ore de formare teoretică si 18 ore de formare practică)
  • Certificat acreditat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării și Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale însoţit de suplimentul descriptiv al competenţelor dobândite
  • Suport de curs detaliat și actualizat în format electronic
  • Materiale suplimentare ajutătoare
  • Îndrumări din partea formatorului pe tot parcursul programului
  • Sesiuni de întrebări și răspunsuri
  • Modul special pentru pregătirea în vederea susținerii examenului de absolvire
Cursanții vor avea ocazia de a întâlni oameni deosebiți – colegii de grupă, iar lectorii vor face ca orele petrecute în amfiteatrul virtual să fie plăcute, antrenante și motivaționale. Statistic, cursanții acestui curs sunt oameni care își doresc mai mult de la propria persoană și de la cei din jur, sunt persoane care aspiră continuu spre evoluție și care au rezultate foarte bune pe plan profesional și vor să facă parte dintr-o comunitate de oameni de succes. Cursul este foarte bine organizat, totul se desfășoară cu profesionalism, iar lectorii prezintă informațiile într-o manieră clară, completă și concisă, bazată pe exemple și scenarii. Centrul de Formare APSAP vă promite interactivitate, dinamism și actualitate în abordarea tematicii propuse. Planul de lecții al cursului este axat pe indicatori clari de rezultat iar activitățile practice vor fixa și mai bine informațiile primite la curs. Examinarea cursanților se realizează online și constă într-o probă teoretică (test grilă a,b,c) și o probă practică (veți avea de realizat un scurt referat), în vederea dobândirii competențelor. Acestea se vor regăsi pe suplimentul descriptiv care va însoți certificatul recunoscut de Ministerul Muncii şi Protecției Sociale şi de Ministerul Educaţiei.

TEMATICA ABORDATĂ

Este adaptată și simplificată, pentru a putea fi parcursă cu ușurință indiferent de cunoștințele pe care le aveți în domeniu
  • Termeni și expresii specifice apărării împotriva incendiilor
  • Elemente de teorie a arderii
  • Incendiul și evoluția sa. Propagarea incendiilor
  • Căi de evacuare în caz de incendiu
  • Instalații de protecție împotriva incendiilor
  • Procedee și substanțe de stingere a incendiilor
  • Stingerea unor tipuri de incendii
  • Obligații privind apărarea împotriva incendiilor
  • Măsuri generale de apărare împotriva incendiilor la exploatarea construcțiilor, instalațiilor și amenajărilor
  • Măsuri generale de prevenire a incendiilor la executarea lucrărilor cu foc deschis
  • Prevederi specifice privind apărarea împotriva incendiilor și controlul acestora
  • Exploatarea instalațiilor de protecție împotriva incendiilor

 

  • Acte normative care sancționează încălcările dispozițiilor legale privind apărarea împotriva incendiilor
  • Acte de autoritate privind apărarea împotriva incendiilor emise de administratorul operatorului economic/conducătorul instituției
  • Documente și evidențe specifice apărării împotriva incendiilor
  • Cerințe specifice privind instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență
  • Organizarea și desfășurarea activității de instruire
  • Mijloace de apărare împotriva incendiilor
  • Intervenția la locul de muncă pentru stingerea incendiilor
  • Organizarea apărării împotriva incendiilor la locul de muncă
  • Instrucțiuni de apărare împotriva incendiilor
  • Planurile de protecție împotriva incendiilor
  • Planificarea controalelor periodice
  • Planificarea și executare exercițiilor privind modul de acțiune în caz de incendiu

COMPETENȚE OBȚINUTE

Acestea vor fi menționate în suplimentul descriptiv al certificatului de absolvire
  • Planificarea activității de apărare împotriva incendiilor
  • Organizarea activității de apărare împotriva incendiilor
  • Monitorizarea activității de apărare împotriva incendiilor
  • Elaborarea documentelor specifice activității de apărare împotriva incendiilor


  • Instruirea salariaților în domeniul apărării împotriva incendiilor
  • Controlul modului de respectare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor
  • Acordarea asistenței tehnice de specialitate în situații critice


Lectorii noștri

Lectori experimentați, specialiști în domeniile
pe care le predau

Colonel Ionuț-Daniel DĂNĂILĂ

Colonel Ionuț-Daniel DĂNĂILĂ

Specialist în domeniul Prevenirii și Stingerii Incendiilor în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență

Dănăilă Ionuț-Daniel este colonel în rezervă, absolvent al Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” și specialist în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor. Parcursul profesional îi este marcat de o serie de etape specifice evoluției în cariera militară, pornind de la locțiitor comandant secție, comandant secție, ofițer cu atribuții în domeniul pregătirii pentru intervenție și evidenței militarilor în termen, respectiv coordonării acțiunilor de răspuns la nivelul grupului de intervenție și, ulterior, al centrului operațional al inspectoratului.

Dănăilă Ionuț-Daniel a fost promovat pentru a activa în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, desfășurând activități în cadrul Inspecției de Prevenire care vizau pregătirea populației, a autorităților și personalului de specialitate cu atribuții în domeniul prevenirii și gestionării situațiilor de urgență. Ulterior, a desfășurat activități în cadrul Centrului Operațional Național, îndeplinind atribuții și ocupând succesiv funcții de execuție și de conducere la nivelul acestei structuri, respectiv șef birou coordonare și conducere a intervenției, șef serviciu sinteze operative și dispecerat, locțiitor și șef direcție Centrul Operațional Național.

Colonel Laurențiu-Marian GRIGORAȘ

Colonel Laurențiu-Marian GRIGORAȘ

Specialist în domeniul Prevenirii și Stingerii Incendiilor, fost Comandant al Grupului Special de Salvatori în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență București-Ilfov

Grigoraș Laurențiu Marian a activat în cadrul Brigăzii de Pompieri ”Dealu Spirii” București-Ilfov, unitatea ulterior denumită Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Dealu Spirii” București – Ilfov, ocupând funcții precum Adjunct Comandant Secție la Secția de Pompieri nr. 7 – Batalionul de Pompieri nr. 3, Comandant Detașament la Detașamentul de Pompieri nr. 3 – Batalionul de Pompieri nr. 3, Comandant al Detașamentului Special de Salvatori, Locțiitor al Comandantului Grupului Special de Salvatori și Comandant al Grupului Special de Salvatori.

Specialist autorizat de prevenire și protecție, care acordă consultanță și servicii de specialitate în domeniile Securitate și Sănătate în Muncă și Prevenirea și Stingerea Incendiilor/Situații de Urgență (PSI/SU).

Grigoraș Laurențiu Marian deține brevet de alpinist de intervenție, în prezent fiind deținător al titlului de specialist de clasă alpinism – intervenție clasa I instructor. A absolvit, de asemenea, cursul postuniversitar de ”Evaluator de risc și auditor în domeniul securității și sănătății în muncă” în cadrul Universității din Petroșani, dar și cursurile de perfecționare și specializare cu titlurile ”Cadru tehnic cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor” și ”Specialist în domeniul securității și sănătății în muncă”.

Ce înseamnă PSI

PSI este acronim pentru sintagma ”Prevenirea și stingerea incendiilor”. În legislație, în locul sintagmei ”Prevenirea și stingerea incendiilor” se utilizează expresia: ”Apărarea împotriva incendiilor”. Conform art. 1 pct. (1) din Legea nr. 307 din 12 iulie 2006 (*republicată) privind apărarea împotriva incendiilor, ”Apărarea împotriva incendiilor reprezintă ansamblul integrat de activități specifice, măsuri și sarcini organizatorice, tehnice, operative, cu caracter umanitar și de informare publică, planificate, organizate și realizate potrivit prezentei legi, în scopul prevenirii și reducerii riscurilor de producere a incendiilor și asigurării intervenției operative pentru limitarea și stingerea incendiilor, în vederea evacuării, salvării și protecției persoanelor periclitate, protejării bunurilor și mediului împotriva efectelor situațiilor de urgență determinate de incendii”.

Care sunt atribuțiile unui Cadru tehnic PSI?

În cadrul autorităților administrației publice, instituțiilor sau a operatorilor economici, responsabilități ale unui cadru tehnic PSI pot fi îndeplinite de către o persoană angajată sau o persoană juridică atestată, în condițiile legii, care poate oferi servicii și consultanță PSI.
Cadru tehnic PSI sprijină și îndrumă conducerea organizației în activitatea de apărare împotriva incendiilor, având următoarele atribuții PSI:

  • Participă la elaborarea și aplicarea concepției de apărare împotriva incendiilor;
  • Elaborează, actualizează și înaintează spre aprobare actele de autoritate (decizii, dispoziții, hotărâri, etc) prin care se stabilesc răspunderi pe linia apărării împotriva incendiilor;
  • Coordonează organizarea la locurile de muncă a activității de apărare împotriva incendiilor;
  • Elaborează, actualizează și înaintează spre aprobare documentele și evidențelor specifice privind apărarea împotriva incendiilor;
  • Participă la planificarea și executarea controalelor periodice de prevenirea incendiilor, în scopul depistării, cunoașterii și înlăturării oricăror stări de pericol care pot favoriza inițierea sau dezvoltarea unui incendiu, informează conducerea asupra deficiențelor constatate și asupra măsurilor propuse pentru remedierea acestora;
  • Prezintă conducerii, semestrial sau ori de câte ori situația o impune, raportul de evaluare a capacității de apărare împotriva incendiilor;
  • Verifică modul de elaborare a instrucțiunilor de apărare împotriva incendiilor de către șeful sectorului de activitate și modul de respectare a acestora de către salariați;
  • Poate fi desemnat să execute instructajele în domeniul situațiilor de urgență și să efectueze verificările privind însușirea cunoștințelor de către persoanele instruite;
  • Colaborează, îndrumă și controlează activitatea conducătorilor locurilor de muncă și a salariaților în vederea realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor;
  • Răspunde de pregătirea personalului serviciilor de urgență voluntare sau private constituite la nivelul autorității administrației publice, instituției sau operatorului economic;
  • Planifică și organizează executarea exercițiilor privind modul de acțiune în caz de incendiu/situație de urgență (întocmirea documentației pentru pregătirea și executarea exercițiilor, instructaj cu conducătorii locurilor de muncă privind desfășurarea exercițiului și responsabilitățile ce le revin în acest sens, întocmirea raportului referitor la modul de acțiune pe timpul exercițiului, plan de măsuri).
  • + citeste mai mult

    Ce cunoștințe dobândesc în cadrul unui curs de cadru tehnic PSI?

    Cadru tehnic PSI este profesionistul din cadrul autorității, instituției sau operatorului economic care se va ocupa de organizarea apărării împotriva incendiilor la locurile de muncă, cât și de organizarea activității de instruire a lucrătorilor în domeniul situațiilor de urgență.

    Printre principalele responsabilități ale unui cadrului tehnic PSI se regăsesc planificarea, organizarea, monitorizarea și controlul activității de prevenire și stingere a incendiilor în cadrul obiectivului unde este angajat și acordarea de sprijin necesar, îndrumare și asistență tehnică de specialitate.

    După absolvirea cursului de cadru tehnic PSI, participanții vor deține cunoștințele și deprinderile necesare pentru a putea asigura întocmirea, elaborarea, actualizarea și avizarea documentelor specifice și a actelor de autoritate privind apărarea împotriva incendiilor, cât și pentru a efectua instructajele în domeniul situațiilor de urgență.

    Legislația specifică este explicată pe înțelesul tuturor participanților, astfel încât, după absolvire, aceștia să dețină cunoștințele generale teoretice și practice necesare despre incendii.
    + citeste mai mult

    Cum pot profesa în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor?

    Cursul de cadru tehnic PSI este unul dintre cele mai importante cursuri PSI organizate în țara noastră, absolvenții primind la final o diplomă ANC, recunoscută de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale.

    Cursul este autorizat IGSU și se desfășoară online prin aplicația ZOOM. Formatorii cursului sunt absolvenți ai Facultății de Pompierii din cadrul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, sunt ofițeri în rezervă din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și dețin o experiență vastă în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor.

    Cursul este structurat astfel încât să asigure dobândirea la un nivel corespunzător a competențelor necesare desfășurării activităților specifice în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor. Cursanții vor aprofunda materia din domeniul prevenirii și stingerii incendiilor într-un mod interactiv și aplicat.

    Având în vedere că autoritățile administrației publice, instituțiile și operatorii economici au obligația, prin Lege, să angajeze cel puțin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor, din ce in ce mai multe instituții au în organigramă posturi de cadru tehnic PSI. Obținerea calificării în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor reprezintă un avantaj în găsirea unui loc de muncă chiar și în alte domenii de activitate, în special în cadrul instituțiilor care nu au prevăzute în organigramă posturi de cadru tehnic PSI, iar atribuțiile specifice acestuia sunt precizate în fișele altor posturi.
    + citeste mai mult

    Cât câștigă, în medie, un cadru tehnic cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor?

    Veniturile medii lunare nete ale unei persoane angajate pe postul de cadru tehnic PSI sau personal de specialitate cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor la autoritățile administrației publice, instituțiile și operatorii economici sunt de peste 5.000 lei.

    În situația unei persoane juridice atestate, în condițiile legii, în domeniul PSI și, eventual, și în domeniul SSM, care oferă servicii și consultanță în cele două domenii, putem vorbi și de venituri lunare nete de peste 30.000 lei.

    Certificare Europeană

    certificare-europeana

    Certificat acreditat de Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale, însoțit de suplimentul descriptiv al competențelor dobândite. Pentru recunoașterea internațională a certificatelor obținute în România este necesară apostilarea (țări semnatare ale Convenției de la Haga) sau supralegalizarea (țări nesemnatarea ale Convenției de la Haga).

    INFORMAȚII SUPLIMENTARE

    Actele necesare pentru obținerea certificatului de absolvire:

    • Studii medii fără diplomă de Bacalaureat (12 clase absolvite)
    • Act de identitate (copie)
    • Certificat de naștere (copie)
    • Certificat de căsătorie, în cazul schimbării numelui (copie)
    • Dovada plății

    Detalii privind tematicile cursurilor, organizarea și desfășurarea programelor de perfecționare se pot obține de la:


    Olivia-Patricia CHIRIAC

    Director programe de formare-APSAP

    0788 124 567

    DETALII TEHNICE

    Cursul este în format audio-video, live, on-line și este necesar ca fiecare participant să:

    1. Dețină un dispozitiv electronic de tip calculator sau telefon mobil, o conexiune bună la internet și microfon (opțional: căști și cameră web)

    2. Descarce aplicația Zoom pe dispozitivul de pe care se va accesa cursul on-line.


    Aplicația Zoom este disponibilă (gratuit) printr-un simplu click mai jos:


    Sistem de operare Windows

    Sistem de operare MacOS

    Telefon mobil cu sistem de operare Android

    Telefon mobil cu sistem de operare IOS (iPhone)

    certificat-absolvire-apsap autorizatie-apsap

    CONTACTEAZĂ-NE

    completând formularul de mai jos, vei fi apelat de un reprezentant al Centrului de Formare APSAP care îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie

    DESCARCĂ OFERTA PDF

    și află mai multe amănunte despre curs. Te poți înscrie și folosind formularul de înscriere din fișierul PDF!

      Pot fi de interes și următoarele cursuri Află care sunt cursurile din perioada următoare:
      Puteți achita în 3 RATE egale cu 0% dobândă dacă folosiți un card de cumpărături REZERVĂ ACUM