Găsește locația Locul de desfășurare al cursului
Alege datele Perioada de desfășurare
CAUTĂ CURS

Curs Contabil

Cod COR 331302

27 iun - 1 iul 2022

Luni - Vineri (orele 17:30 – 20:30)

Dată examen: 07.07.2022

Află Detalii

Completează Formularul

Confirmare Participare

Participă la Curs

Primești Certificarea

ONLINE
certificat-apsap

Acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației

Interactiv, fără deplasări, ușor accesibil prin aplicația ZOOM. Documente contabile, calcule specifice (T.V.A., impozit), completarea registrelor contabile, utilizarea soft-ului SAGA, aplicații practice și studii de caz. Cursul oferă o abordare practică, ușor de înțeles atât pentru acei cursanți care au experiență în domeniu, cât și pentru cei care sunt la început de drum.

Timp rămas până la următorul curs

Pasul următor

Prezentare video

Vă prezentăm câteva repere despre ce vom învăța la curs

Cum se desfășoară cursurile?

Toate cursurile se desfășoară live în sistem de video-conferință și sunt transmise on-line prin intermediul aplicației ZOOM. Aplicația este gratuită și trebuie instalată pe dispozitivul cu care vă conectați la curs. După validarea înscrierii, veți primi prin e-mail datele de conectare pentru a fi împreună cu trainerul si cu ceilalți participanți! + citeste mai mult

Care sunt
avantajele cursurilor on-line?

Costurile participării sunt mult mai mici față de varianta fizică a cursului. Participarea la curs nu implică deplasări – aveți nevoie este de un dispozitiv electronic conectat la internet (calculator, laptop, telefon etc.). Formatorii noștri vă vor răspunde în timp real la întrebări. Veți putea interacționa cu ceilalți participanți din sala virtuală de curs. Puteți vedea fragmente din cursurile noastre pe canalul de Youtube. + citeste mai mult

Cui i se
adresează cursurile?

Persoanelor din mediul privat sau public - indiferent dacă sunt angajate sau nu. Cursanții noștri sunt persoane în continuă dezvoltare personală și profesională și își doresc o certificare a competențelor la nivel național și european. + citeste mai mult

Discounturi
de grup

Reducerile sunt evidențiate pentru fiecare curs în parte. Pentru minimum 3 persoane interesate de oricare dintre cursurile propuse, putem personaliza o ofertă de grup. Așteptăm să ne oferiți mai multe detalii la numărul de telefon 0788.124.567 sau să ne scrieți pe adresa: secretariat@cursuri-functionari.ro + citeste mai mult

Examinarea
cursanților

Examenul se desfășoară on-line și nu presupune deplasări. Fiecare participant va susține examenul final alături de colegii săi de grupa în fața unei comisii de examinare din partea Ministerului Muncii și Ministerului Educației. Toate cursurile includ instrucțiunile, materialele și testele necesare în vederea pregătirii examenului de absolvire. Examenul constă în completarea unu test grilă și prezentarea unui scurt proiect. Rata de promovabilitate este de 100%. + citeste mai mult

Certificatele
absolvenților

Toate cursurile prezentate sunt certificate de Statul Roman prin Ministerul Muncii si Ministerul Educației. Certificatul de absolvire este valabil la nivel național și european. El este însoțit de Suplimentul descriptiv al competențelor obținute și este valabil pe viață! Imediat după examen, veți primi Adeverința de absolvire, semnată electronic, printr-un e-mail. Aceasta ține locul Certificatului de absolvire, care va fi eliberat în aproximativ patru săptămâni. + citeste mai mult

10 lucruri pe care vi le promitem!

  • 1

    Veți avea parte de cea mai bună pregătire în domeniul contabilității din România alături de un trainer de top cu peste 20 de ani experiență practică;

  • 2

    Veți învăța practic, aplicat principiile contabilității primare și financiare;

  • 3

    Veți învăța să depistați și să corectați erorile din documentele contabile;

  • 4

    Veti învăța să interpretați corect baza legală referitoare la documentele contabile;

  • 5

    Veți putea utiliza cu ușurință programul de contabilitate SAGA Software;

  • 6

    Veți beneficia de materiale actualizate și modele care vă vor ajuta în practica de zi cu zi;

  • 7

    Veți beneficia de soluții reale pentru problemele pe care le întampinați în practică de la un specialist în domeniu;

  • 8

    Trainerii propuși sunt atent selecționați, astfel încât informația transmisă să fie ușor asimilată prin exemple. Prin metoda de predare și feedback-ul constant pe care le veți primi, veți evolua rapid și veți îndrăgi acest domeniu;

  • 9

    Ne concentrăm pe evoluție, nu doar pe transmiterea unor informații teoretice;

  • 10

    Aveți șansa de a lucra în mod independent, oferind consultanță în domeniul contabilității.

...și asta nu e tot!

Odată ce începeți să profesați, nu doar că vă puteți recupera investiția imediat, în doar câteva zile, dar veți avea șansa de avea o profesie liberală care vă poate oferi beneficii nelimitate!

BENEFICII

Participarea la acest program de perfecționare reprezintă o
oportunitate extraordinară pentru participanții care își doresc să se
dezvolte pe plan personal și profesional
  • Curs interactiv, live 100% cu aplicații practice
  • 60 de ore certificate (24 ore de formare teoretică si 36 ore de formare practică)
  • Certificat acreditat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării și Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale însoţit de suplimentul descriptiv al competenţelor dobândite
  • Suport de curs detaliat și actualizat în format electronic
  • Materiale suplimentare ajutătoare
  • Îndrumări din partea formatorului pe tot parcursul programului
  • Sesiuni de întrebări și răspunsuri
  • Modul special pentru pregătirea în vederea susținerii examenului de absolvire
Cursanții vor avea ocazia de a întâlni oameni deosebiți – colegii de grupă, iar lectorii vor face ca orele petrecute în amfiteatrul virtual să fie plăcute, antrenante și motivaționale. Statistic, cursanții acestui curs sunt oameni care își doresc mai mult de la propria persoană și de la cei din jur, sunt persoane care aspiră continuu spre evoluție și care au rezultate foarte bune pe plan profesional și vor să facă parte dintr-o comunitate de oameni de succes. Cursul este foarte bine organizat, totul se desfășoară cu profesionalism, iar lectorii prezintă informațiile într-o manieră clară, completă și concisă, bazată pe exemple și scenarii. Centrul de Formare APSAP vă promite interactivitate, dinamism și actualitate în abordarea tematicii propuse. Planul de lecții al cursului este axat pe indicatori clari de rezultat iar activitățile practice vor fixa și mai bine informațiile primite la curs. Examinarea cursanților se realizează online și constă într-o probă teoretică (test grilă a,b,c) și o probă practică (veți avea de realizat un scurt referat), în vederea dobândirii competențelor. Acestea se vor regăsi pe suplimentul descriptiv care va însoți certificatul recunoscut de Ministerul Muncii şi Protecției Sociale şi de Ministerul Educaţiei.

TEMATICA ABORDATĂ

Este adaptată și simplificată, pentru a putea fi parcursă cu ușurință indiferent de cunoștințele pe care le aveți în domeniu
  • CONTABILITATE PRIMARĂ
  • Normele de păstrare a documentelor, îndosarierea, stocarea și accesarea acestora
  • Întocmirea documentelor contabile primare: facturi, chitanțe, dispoziții de plată de încasare, ordin de plată, foi de vărsământ, pontaj, stat plată salarii
  • Evidenţa şi înregistrarea documentelor contabile
  • Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii şi circuitul intern al documentelor
  • Sortarea documentelor contabile
  • Responsabilitatea în prelucrarea documentelor
  • Îndosarierea documentelor și centralizarea documentelor
  • Numerotarea documentelor în funcţie de necesităţile de utilizare
  • Legislaţia privind depozitarea documentelor
  • Stocarea şi accesarea documentelor
  • Arhivarea documentelor
  • Termenele de arhivare
  • CONTABILITATE FINANCIARĂ
  • Întocmirea și completarea documentelor primare
  • Tipul documentelor primare și întocmirea acestora
  • Elemente obligatorii pentru întocmirea și completarea documentelor primare
  • Completarea corectă a documentelor contabile primare
  • Verificarea documentelor primare
  • Remedierea erorilor constante
  • Contarea operațiunilor patrimoniale
  • Analiza documentelor contabile
  • Corespondența conturilor aferentă operațiunilor economice
  • Planul de conturi general
  • Contarea analitică
  • Determinarea și conceperea articolelor contabile
  • Efectuarea de calcule specifice
  • Stabilirea tipului şi formulei de calcul în funcţie de obiective şi legislaţia în vigoare
  • Aplicarea formulelor specifice de calcul
  • Asigurarea exactităţii calculelor
  • Efectuarea calculelor specifice: T.V.A, calcul impozit venit/profit, contribuții sociale, închiderea conturilor de T.V.A.
  • Completarea registrelor contabile
  • Completarea registrelor contabile: registrul de evidență fiscală, registrul inventar, registrul jurnal, registrul de bancă, raport de gestiune, etc.
  • Termenele de completare a registrelor contabile
  • Corectarea erorilor constante în registrele contabile
  • Întocmirea balanţei de verificare
  • Tipuri de balanţe de verificare
  • Exactitatea datelor înregistrate în contabilitate
  • Colectarea documentelor contabile
  • Întocmirea balanţei de verificare
  • Corelarea soldurilor conturilor sintetice cu cele analitice
  • Concordanţa dintre soldurile balanţei şi funcţiile conturilor
  • Verificarea balanţei de verificare
  • Evaluarea patrimonială
  • Identificarea obiectului evaluării patrimoniale
  • Principiile evaluării, metode de evaluare și reguli de evaluare
  • Evaluarea patrimoniului
  • Determinarea rezultatului evaluării
  • Contabilizarea rezultatelor din reevaluare
  • Întocmirea bilanțului contabil
  • Preluarea informaţiilor pentru întocmirea bilanţului contabil
  • Reflectarea corectă şi completă a activităţii economice a unităţii patrimoniale
  • Introducerea datelor conform formatului stabilit prin lege
  • Verificarea bilanţului
  • Efectuarea corelaţiilor
  • Corectarea erorilor
  • Realizarea notelor şi anexelor la bilanţ
  • Încadrarea în termenele stabilite conform legislaţiei în vigoare
  • Întocmirea declarațiilor lunare/trimestriale/semestriale/anuale: D112, D100, D300, D394, D390, D710, etc.
  • Întocmirea situațiilor financiare anuale, bilanțurilor, pe baza soldurilor inițiale și a balanței de verificare
  • Utilizarea unui soft contabil
  • Aplicații practice în softul de contabilitate SAGA
  • Introducerea datelor, verificarea, salvarea, tipărirea documentelor specifice
  • Generarea din softul de contabilitate a celor mai uzuale declarați fiscale (100, 101, 300). Prezentarea conținutului acestor declarații fiscale
  • Interpretarea informației contabile rezultate din documentele de sinteză (balanță/bilanț)
  • Principalele declarații ANAF: studii de caz

COMPETENȚE OBȚINUTE

Acestea vor fi menționate în suplimentul descriptiv al certificatului de absolvire
  • Gestionarea și arhivarea documentelor
  • Întocmirea/ completarea documentelor primare
  • Contarea operaţiunilor patrimoniale
  • Efectuarea de calcule specifice



  • Completarea registrelor contabile
  • Întocmirea balanţei de verificare
  • Evaluarea patrimonială
  • Întocmirea bilanţului contabil


Lectorii noștri

Lectori experimentați, specialiști în domeniile
pe care le predau

Petre CRIȘAN

Petre CRIȘAN

Specialist - Direcţia de Metodologie Contabilă, Ministerul Finanțelor Publice

Domnul Petre Crișan, având impresionante cunoștințe în domeniul contabilității, dobândite în cadrul Direcției Generale de Metodologie Contabilă a Instituțiilor Publice (Ministerul Finanțelor Publice), oferă cu încredere soluții și răspunsuri practice tuturor spețelor aduse în discuție de cursanți.

Fiind lector cu o experienţă didactică de peste 10 ani privind instruirea în domeniul contabilităţii a personalului din cadrul instituţiilor publice, domnul Petre Crișan este, totodată, membru al comisiilor de specialitate privind elaborarea actelor normative specifice activităţii financiar–contabile a instituţiilor publice din România.

Printre rezultatele de succes ale domnului Petre Crișan amintim activitatea din cadrul echipei de metodologie care a elaborat Actul normativ privind reforma în domeniul contabilității publice din România (Ordin nr. 1917 din 12 decembrie 2005), participarea activă în realizarea Sistemului național de raportare (Forexebug) și activitatea din cadrul Grupului de lucru al Comisiei Europene (EUROSTAT), în vederea elaborării Standardelor Europene de Contabilitate pentru Sectorul Public.

Ec. Mădălina FRUNZĂ

Ec. Mădălina FRUNZĂ

Expert Contabil, membru C.E.C.C.A.R, Consultant Fiscal, membru în Camera Consultanților Fiscali, cu o experiență de peste 20 ani în domeniul contabilității private

Expert Contabil, membru C.E.C.C.A.R, Consultant Fiscal, membru în Camera Consultantilor Fiscali, cu o experiență practică de peste 20 ani în domeniu.

Cu o vastă experiență profesională în domeniul contabilității, Mădălina FRUNZĂ este Expert contabil, membru în Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, și Consultant fiscal, membru în Camera Consultanților Fiscali.

Atât numeroasele cursuri de pregătire educațională și profesională pe care le-a urmat, cât și diplomele și distincțiile obținute de-a lungul timpului, stau la baza unei cariere de succes în domeniul contabilității. Mădălina Frunză este specializată în expertiză contabilă, consultanță fiscală, contabilitate primară și de gestiune, salarizare și resurse umane pentru societăți comerciale și PFA-uri cu diverse obiecte de activitate, cu sau fără salariați.

Care este salariul mediu al unui contabil?

Salariul mediu al unui contabil variază între 5.400-8.700 lei, dar acest prag poate fi depășit. Venitul unui expert contabil variază în funcție de capacitatea de muncă a fiecăruia, de forma de organizare a activității, ca liber profesionist sau ca persoană juridică. Contabilitatea se află pe locul 5 în topul celor mai ofertate și ofertante domenii, după IT, juridic, bănci și resurse umane, potrivit experților în recrutare. Conform datelor statistice disponibile, persoanele absolvente ale cursului de contabil sunt foarte căutate pe piața locurilor de muncă.   Cererea de contabili autorizați și experți contabili este foarte mare, indiferent de nivelul de experiență și de studiile pe care le dețin. Fiecare societate comercială are nevoie de cel puțin un contabil care să țină evidența operațiunilor economice ale organizației și să facă o analiză a acestora. Sinteza realizată de contabil îl va ajuta pe manager să ia decizii importante legate de dezvoltarea societății comerciale.  
+ citeste mai mult

Ce este un expert contabil și ce rol joacă cursul de Contabilitate?

Expertul contabil sau contabil autorizat are dreptul de a conduce și de a organiza contabilitatea, de a întocmi situațiile financiare și de a efectua expertize contabile. Aceste atribuții sunt reglementate de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 65 din 1994 în ceea ce privește organizarea de expertiză contabilă și a contabililor autorizați. Calitatea de expert contabil sau de contabil autorizat se dobândește în urma unui examen de admitere în cadrul Corpul Experților Contabili şi Contabililor Autorizați din România (CECCAR), în urma efectuării unui stagiu de 3 ani, finalizat prin susținerea unui examen de aptitudini.   Orice candidat care aspiră la profesia de expert contabil trebuie să participe la un curs de contabilitate autorizat de Ministerul Muncii și al Educației. Înainte de a deveni expert contabil, candidații trebuie să fi absolvit cursul de CONTABIL având cod COR 331302 .  
  • Ține evidența contabilă
  • Întocmește și verifică situații financiare
  • Acordă asistență privind organizarea și ținerea contabilității
  • Efectuează analize economico-financiare
  • Efectuează expertize contabile
  • Acordă asistență de specialitate pentru înființarea și reorganizarea societăților comerciale
 
+ citeste mai mult

Cum aleg un curs de contabilitate?

Criteriile de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți să urmați un curs de expertiză contabilă sunt și factorii principali care vor asigura calitatea acestuia. Înainte să vă înscrieți la un curs de contabil autorizat, asigurați-vă că veți beneficia de aceste aspecte importante:
  • Teoria și practica sunt îmbinate de-a lungul cursului. Domeniul contabilității este foarte amănunțit legiferat, iar implicațiile deciziilor de business și personale au consecințe majore.
  • Manualul de contabilitate (suportul de curs) este actualizat la zi. Informațiile primite trebuie să corespundă cu nevoia din piața muncii și cu prevederile Codului Fiscal.
  • Veți folosi aplicații de electronice de gestiune și raportare contabilă cum este SAGA. Principiile de lucru din softul SAGA, interoperabilitatea acestuia cu aplicațiile din cadrul ANAF o fac un instrument deosebit de util în activitatea birourilor de contabilitate. Alegeți cursul în cadrul căruia veți exersa funcțiile importante ale aplicației. Programele și aplicațiile electronice sunt de real ajutor în activitatea de zi cu zi a contabilului, iar un curs foarte bun nu poate să excludă un astfel de aspect deosebit de important.
Cu siguranță, oricare dintre cursurile de specializare vă vor aduce un plus de cunoaștere și eficiență, dar este important să îl identificați pe acela care răspunde cel mai bine nevoilor de formare profesională curentă. O simplă căutare pe Internet vă aduce în fața unei suite de oferte de cursuri de instruire, la fel și recomandările unor prieteni sau cunoștințe care au urmat un curs de contabilitate, fiind mulțumiți de organizare, de informațiile primite, de acreditare sau de prețurile promoționale. Pasiunea pentru domeniul în care vă desfășurați activitatea cu siguranță vă va îndruma în direcția corectă.  
+ citeste mai mult

Ce înseamnă contabilitate primară?

Noțiunea de contabilitate primară, conform cadrului normativ, vizează o activitate specializată în măsurarea, evaluarea, cunoașterea, gestiunea și controlul activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, precum și a rezultatelor obținute din activitatea persoanelor juridice și fizice care desfășoară activități economice. Toate documentele justificative (facturi, chitanțe, bonuri de consum, bonuri fiscale, deconturi etc.) se înregistrează în registre contabile în ordine cronologică și sistematică. Contabilitatea primară se referă la:
  • îndosarierea și arhivarea documentelor
  • ținerea la zi a evidențelor pe clienți și furnizori
  • urmărirea încasărilor, respectiv a plăților
  • efectuarea de situații și rapoarte către conducerea organizației, pe baza documentelor înregistrate.
Contabilitatea primară este acea parte a contabilității care reprezintă procesul de înregistrare, sintetizare și raportare a documentelor justificative în scopul înregistrării în contabilitatea financiară. Practic, întreaga activitate de înregistrare și stocare contabilă nu poate fi efectuată decât în baza unor documente doveditoare. Noțiunea de contabilitate primară face referire la aceste acte ce constituie fundamentul tranzacțiilor economice. În categoria documentelor înregistrate în contabilitatea primară regăsim facturile emise către clienți, actele de trezorerie, notele de intrare-recepție, bonurile de consum, deconturile de cheltuieli sau întocmirea registrului de casă.  
+ citeste mai mult

Ce înseamnă contabilitatea financiară?

Pe baza contabilității primare se construiește contabilitatea financiară. Aceasta se referă la înregistrările contabile și note contabile emise pe baza documentelor contabile justificative. La rândul lor, acestea se centralizează în balanța contabilă lunară, apoi în bilanțul contabil semestrial sau anual. Bilanțul este documentul final care încheie lucrările contabile de raportare anuală. Concomitent, este documentul de plecare pentru lucrările contabile din perioada următoare. Manualul de contabilitate, fiscalitatea, legislația, și cursurile de formare profesională specializate în contabilitate sunt elementele care contribuie la acumularea și implementarea corectă ale cunoștințelor din acest domeniu.  
+ citeste mai mult

Certificare Europeană

certificare-europeana

Certificat acreditat de Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale, însoțit de suplimentul descriptiv al competențelor dobândite. Pentru recunoașterea internațională a certificatelor obținute în România este necesară apostilarea (țări semnatare ale Convenției de la Haga) sau supralegalizarea (țări nesemnatarea ale Convenției de la Haga).

INFORMAȚII SUPLIMENTARE

Actele necesare pentru obținerea certificatului de absolvire A.N.C.:

  • Diplomă de Bacalaureat sau de Licență (copie)
  • Act de identitate (copie)
  • Certificat de naștere (copie)
  • Certificat de căsătorie, în cazul schimbării numelui (copie)
  • Dovada plății

Detalii privind tematicile cursurilor, organizarea și desfășurarea programelor de perfecționare se pot obține de la:


Doamna Luiza Jitaru

Director programe de formare-APSAP

0788 124 567

DETALII TEHNICE

Cursul este în format audio-video, live, on-line și este necesar ca fiecare participant să:

1. Dețină un dispozitiv electronic de tip calculator sau telefon mobil, o conexiune bună la internet și microfon (opțional: căști și cameră web)

2. Descarce aplicația Zoom pe dispozitivul de pe care se va accesa cursul on-line.


Aplicația Zoom este disponibilă (gratuit) printr-un simplu click mai jos:


Sistem de operare Windows

Sistem de operare MacOS

Telefon mobil cu sistem de operare Android

Telefon mobil cu sistem de operare IOS (iPhone)

certificat-absolvire-apsap autorizatie-apsap

CONTACTEAZĂ-NE

completând formularul de mai jos, vei fi apelat de un reprezentant al Centrului de Formare APSAP care îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie

DESCARCĂ OFERTA PDF

și află mai multe amănunte despre curs. Te poți înscrie și folosind formularul de înscriere din fișierul PDF!

    Pot fi de interes și următoarele cursuri Află care sunt cursurile din perioada următoare:
    Puteți achita în 3 RATE egale cu 0% dobândă dacă folosiți un card de cumpărături REZERVĂ ACUM