Găsește locația Locul de desfășurare al cursului
Alege datele Perioada de desfășurare
CAUTĂ CURS

Curs Inspector în domeniul securității și sănătății în muncă

Cod COR 325723

17 iul - 21 iul 2023

Luni - Vineri (orele 17:30 – 20:30)

Dată examen: 28.07.2023

Află Detalii

Completează Formularul

Confirmare Participare

Participă la Curs

Primești Certificarea

Veți primi nu doar o certificare, ci și o asigurare a reușitei personale și profesionale! Rezervați acum un loc pentru că tariful va crește în curând!

Tarif participare ACREDITATĂ:
1990 1090 RON
45% REDUCERE Economisiți 900 RON *plătiți acum prin card bancar și beneficiați de un discount de 5%
Puteți plăti și în 3 RATE fără dobândă

ONLINE
certificat-apsap
ONLINE
certificat-apsap

Acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației

Interactiv, fără deplasări, ușor accesibil prin aplicația ZOOM. Cursul acoperă toate cerințele și responsabilitățile în domeniul sănătății și securității în muncă. Aspectele de legislație specifică sunt explicate pe înțelesul oricui și sunt completate cu foarte multe activități de natură practică pentru ca fiecare participant să poată asimila informația într-o manieră logică și în cel mai scurt timp.

Timp rămas până la următorul curs

Pasul următor

Prezentare video

Vă prezentăm câteva repere despre ce vom învăța la curs

Cum se desfășoară cursurile?

Toate cursurile se desfășoară live în sistem de video-conferință și sunt transmise on-line prin intermediul aplicației ZOOM. Aplicația este gratuită și trebuie instalată pe dispozitivul cu care vă conectați la curs. După validarea înscrierii, veți primi prin e-mail datele de conectare pentru a fi împreună cu trainerul si cu ceilalți participanți! + citeste mai mult

Care sunt
avantajele cursurilor on-line?

Costurile participării sunt mult mai mici față de varianta fizică a cursului. Participarea la curs nu implică deplasări – aveți nevoie este de un dispozitiv electronic conectat la internet (calculator, laptop, telefon etc.). Formatorii noștri vă vor răspunde în timp real la întrebări. Veți putea interacționa cu ceilalți participanți din sala virtuală de curs. Puteți vedea fragmente din cursurile noastre pe canalul de Youtube. + citeste mai mult

Cui i se
adresează cursurile?

Persoanelor din mediul privat sau public - indiferent dacă sunt angajate sau nu. Cursanții noștri sunt persoane în continuă dezvoltare personală și profesională și își doresc o certificare a competențelor la nivel național și european. + citeste mai mult

Discounturi
de grup

Reducerile sunt evidențiate pentru fiecare curs în parte. Pentru minimum 3 persoane interesate de oricare dintre cursurile propuse, putem personaliza o ofertă de grup. Așteptăm să ne oferiți mai multe detalii la numărul de telefon 0788.124.567 sau să ne scrieți pe adresa: secretariat@cursuri-functionari.ro + citeste mai mult

Examinarea
cursanților

Examenul se desfășoară on-line și nu presupune deplasări. Fiecare participant va susține examenul final alături de colegii săi de grupa în fața unei comisii de examinare din partea Ministerului Muncii și Ministerului Educației. Toate cursurile includ instrucțiunile, materialele și testele necesare în vederea pregătirii examenului de absolvire. Examenul constă în completarea unu test grilă și prezentarea unui scurt proiect. Rata de promovabilitate este de 100%. + citeste mai mult

Certificatele
absolvenților

Toate cursurile prezentate sunt certificate de Statul Roman prin Ministerul Muncii si Ministerul Educației. Certificatul de absolvire este valabil la nivel național și european. El este însoțit de Suplimentul descriptiv al competențelor obținute și este valabil pe viață! Imediat după examen, veți primi Adeverința de absolvire, semnată electronic, printr-un e-mail. Aceasta ține locul Certificatului de absolvire, care va fi eliberat în aproximativ patru săptămâni. + citeste mai mult

10 lucruri pe care vi le promitem!

  • 1

    Veți avea parte de cea mai bună pregătire în domeniul securității și sănătății din România alături de doi formatori excepționali cu peste 20 de ani experiență acumulată în domeniul predat;

  • 2

    Veți învăța practic, aplicat principiile sistemului legislativ român în domeniul SSM;

  • 3

    Veți învăța să realizați activități de prevenire a riscurilor și de protecție a angajaților;

  • 4

    Veți cunoaște modalitatea de stabilire a semnalizării corespunzătoare, în vederea asigurării sănătății și securității la locul de muncă;

  • 5

    Veți deprinde abilități de gestionare a situațiilor de urgență;

  • 6

    Veți beneficia de materiale actualizate și modele care vă vor ajuta în practica de zi cu zi;

  • 7

    Veți beneficia de soluții reale pentru problemele pe care le întampinați în practică de la un specialist în domeniu;

  • 8

    Trainerii propuși sunt atent selecționați, astfel încât informația transmisă să fie ușor asimilată prin exemple. Prin metoda de predare și feedback-ul constant pe care le veți primi, veți evolua rapid și veți îndrăgi acest domeniu;

  • 9

    Ne concentrăm pe evoluție, nu doar pe transmiterea unor informații teoretice;

  • 10

    Aveți șansa de a lucra în mod independent, oferind consultanță în domeniul SSM.

...și asta nu e tot!

Odată ce începeți să profesați, nu doar că vă puteți recupera investiția imediat, în doar câteva zile, dar veți avea șansa de avea o profesie liberală care vă poate oferi beneficii nelimitate!

BENEFICII

Participarea la acest program de perfecționare reprezintă o
oportunitate extraordinară pentru participanții care își doresc să se
dezvolte pe plan personal și profesional
  • Curs interactiv, live 100% cu aplicații practice
  • 80 de ore certificate (26 ore de formare teoretică si 54 ore de formare practică)
  • Certificat acreditat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării și Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale însoţit de suplimentul descriptiv al competenţelor dobândite
  • Suport de curs detaliat și actualizat în format electronic
  • Materiale suplimentare ajutătoare
  • Îndrumări din partea formatorului pe tot parcursul programului
  • Sesiuni de întrebări și răspunsuri
  • Modul special pentru pregătirea în vederea susținerii examenului de absolvire
Cursanții vor avea ocazia de a întâlni oameni deosebiți – colegii de grupă, iar lectorii vor face ca orele petrecute în amfiteatrul virtual să fie plăcute, antrenante și motivaționale. Statistic, cursanții acestui curs sunt oameni care își doresc mai mult de la propria persoană și de la cei din jur, sunt persoane care aspiră continuu spre evoluție și care au rezultate foarte bune pe plan profesional și vor să facă parte dintr-o comunitate de oameni de succes. Cursul este foarte bine organizat, totul se desfășoară cu profesionalism, iar lectorii prezintă informațiile într-o manieră clară, completă și concisă, bazată pe exemple și scenarii. Centrul de Formare APSAP vă promite interactivitate, dinamism și actualitate în abordarea tematicii propuse. Planul de lecții al cursului este axat pe indicatori clari de rezultat iar activitățile practice vor fixa și mai bine informațiile primite la curs. Examinarea cursanților se realizează online și constă într-o probă teoretică (test grilă a,b,c) și o probă practică (veți avea de realizat un scurt referat), în vederea dobândirii competențelor. Acestea se vor regăsi pe suplimentul descriptiv care va însoți certificatul recunoscut de Ministerul Muncii şi Protecției Sociale şi de Ministerul Educaţiei.

TEMATICA ABORDATĂ

Este adaptată și simplificată, pentru a putea fi parcursă cu ușurință indiferent de cunoștințele pe care le aveți în domeniu
  • Realizarea activităților de prevenire și protecție
  • Practici și reglementări europene
  • Principii generale legale
  • Prevenirea riscurilor
  • Rolul AESSM (EU-OSHA)
  • Sistemul legislativ român SSM
  • Acte normative
  • Transpunerea directivelor europene
  • Implementarea și verificarea dispozițiilor legale
  • Stabilirea semnalizării de securitate și sănătate la locurile de muncă
  • Reglementări legale
  • Măsuri de prevenire și protecție
  • Stabilirea mijloacelor materiale și tehnice necesare securității și sănătății în muncă
  • Modalități de semnalizare
  • Semnificația mijloacelor și dispozitivelor de semnalizare
  • Criterii generale pentru evaluarea riscurilor
  • Riscuri profesionale
  • Agenți periculoși
  • Identificarea și evaluarea riscurilor
  • Zone cu risc ridicat și specific
  • Evaluarea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire
  • Informarea lucrătorilor / Instruirea lucrătorilor în domeniul SSM
  • Materiale necesare
  • Tematica de instruire specifică domeniului și locului de desfășurare a activității
  • Programul de instruire și testare
  • Informarea anterioară angajării și post angajare
  • Formarea și evaluarea profesională
  • Prevenirea accidentelor de muncă și a îmbolnăvirii profesionale
  • Accidentul de muncă
  • Definirea accidentului de muncă și tipuri de accidente
  • Elementele accidentului de muncă
  • Mecanisme de producere
  • Efectele și influența factorului uman
  • Măsuri igenico-sanitare / organizatorice de prevenire
  • Documente de prevenție și acțiuni în situații de urgență
  • Întocmirea evidențelor și elaborarea rapoartelor
  • Boli profesionale și boli legate de profesie
  • Factori generatori
  • Sisteme de stabilire a bolilor profesionale
  • Semnalarea, cercetarea, declararea raportarea bolilor profesionale
  • Activități de prevenire
  • Examene medicale (inițial + periodice)
  • Evidența recomandărilor din fișele de aptitudini + riscuri asociate
  • Participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporară de muncă
  • Prevederi legale
  • Documente și proceduri interne
  • Evidențe, rapoarte și măsuri dispuse
  • Reglementări și bune practici
  • Costuri / consecințe (legal + moral)
  • Verificarea respectării prevederilor legale SSM
  • Monitorizarea activităților de evacuare și intervenție în situații de urgență
  • Alertarea echipelor de intervenție: intern și extern
  • Conținutul și structura planului de acțiune
  • Elemente și particularități
  • Monitorizarea și verificarea funcționării sistemelor (alarmare, avertizare, semnalizare de urgență, sisteme de siguranță)
  • Eliminarea pericolelor din zona de evacuare
  • Acordarea primului ajutor și evacuarea accidentaților și a altor persoane
  • Măsuri de prim ajutor
  • Organizarea evacuării pe baza planului
  • Coordonarea activității de evacuare
  • Exerciții / simulări periodice

COMPETENȚE OBȚINUTE

Acestea vor fi menționate în suplimentul descriptiv al certificatului de absolvire
  • Realizarea activităților de prevenire și protecție
  • Stabilirea semnalizării de securitate și/ sau de sănătate la locurile de muncă
  • Stabilirea mijloacelor materiale și tehnice necesare securității și sănătății în muncă
  • Instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă
  • Informarea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă


  • Criterii generale pentru evaluarea riscurilor
  • Prevenirea accidentelor de muncă și a îmbolnăvirilor profesionale
  • Participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporară de muncă
  • Verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă
  • Monitorizarea activităților de evacuare și intervenție în situații de urgență


Lectorii noștri

Lectori experimentați, specialiști în domeniile
pe care le predau

Prof. Univ. Dr. Radu Răzvan POPESCU

Prof. Univ. Dr. Radu Răzvan POPESCU

Avocat - Specialist Dreptul Muncii

Avocat în cadrul Baroului București, specialist în dreptul muncii de peste 20 de ani, lector, formator, conferențiar universitar doctor, membru în cadrul mai multor colegii de redacţie, așa poate fi rezumată experiența domnului Radu Răzvan Popescu.

Abilitățile deosebite de care dă dovadă stau la baza unei cariere remarcabile, de succes. Stâpânind domeniul dreptului comercial, civil și dreptului muncii de mai mult de 20 de ani, domnul Radu Răzvan Popescu este formator și colaborează constant cu instituțiile publice și private, oferindu-și toate cunoștințele în vederea perfecționării a cât mai multe persoane și soluționării tuturor spețelor expuse.

Fiind redactor șef al Revistei de drept social și făcând parte din mai multe colegii de redacţie, se remarcă un număr de 13 lucrări de specialitate și peste 58 de articole publicate în reviste cotate, care îl au ca autor pe domnul Radu Răzvan Popescu.

Daniel NĂSTASE

Daniel NĂSTASE

Expert Legislația Muncii, Federația Națională a Sindicatelor din Cultură și Presă „CulturMedia”

Daniel Năstase, expert legislația muncii în cadrul Federației Naționale a Sindicatelor din Cultură și Presă „CulturMedia”, deține o experiență deosebită în funcția de consilier juridic, pe care a ocupat-o în cadrul Sindicatului Liber din Societatea Română de Radiodifuziune și în cadrul Federației Naționale a Sindicatelor din Industria Ușoară UNICONF.

Absolvent al studiilor superioare în domeniul juridic, Daniel Năstase și-a desăvârșit pregătirea profesională, devenind contabil și inspector de specialitate protecția muncii. Printre cursurile de pregătire profesională urmate de-a lungul timpului se numără cursurile de dormator și inspector de specialitate protecția muncii, acreditate de Autoritatea Națională pentru Calificări.

Care este salariul mediu al unui Responsabil SSM?

Salariul mediu al unui responsabil sau al unui Inspector SSM este de peste 5.200 lei net lunar pentru o funcție de execuție. Dacă ne referim la serviciile de consultanță în domeniu, veniturile lunare pot depăși pragul de 50.000 lei. Desigur, un profesionist își va negocia cu grijă venitul, ținând cont de experiența și expertiza pe care le are în domeniu. Va avea, de asemenea, grijă ca serviciile pe care le oferă să corespundă criteriilor pe baza cărora angajatorii îl aleg. În condițiile unei competiții în domeniu, o permanentă actualizare a informațiilor din domeniul SSM, o procedură bine pusă la punct și profesionalismul împletit cu studiile pot asigura confortul financiar.
+ citeste mai mult

Ce înseamnă SSM?

SSM este acronimul pentru Securitatea și Sănătatea în Muncă. Domeniul vizează, în primul rând, grija față de afacerea proprie și față de partenerii. Totodată, prevederile din domeniul SSM reprezintă condiții esențiale, fără de care nu se poate desfășura niciun raport de muncă. Începând cu anul 2006, prin Legea nr. 319, toate firmele sunt obligate să completeze Carnetele de Protecția muncii și să realizeze documentația aferentă. Firmele trebuie să implementeze reguli și norme pentru protecția și securitatea în muncă, ca o formă de prevenție a accidentelor și a bolilor profesionale. Obiectivul principal al Inspectorului SSM este acela de a organiza, coordona și monitoriza toate activitățile de prevenire și protecție a muncii. Consecințele negative generate de lipsa unui sistem SSM:
  • pensionarea anticipată cu costuri ridicate
  • pierderea de personal calificat
  • absenteism
  • prezenteismul (când angajații merg la locul de muncă chiar dacă sunt bolnavi, crescând probabilitatea de a face greșeli sau de a se supune riscului de accidentare la locul de muncă)
  • costuri medicale și prime de asigurare mai mari
  Asigurarea unei activități de SSM eficiente, profesioniste, corespunzătoare normelor legale, contracarează astfel de efecte negative. Avantajele firmelor mari și mici ce implementează un sistem SSM corespunzător:
  • sporirea productivității angajaților
  • reducerea absenteismului
  • reducerea plăților compensatorii
  • îndeplinirea cerințelor de conformitate ale contractanților din sectorul public și privat
  • promovarea locurilor de muncă în condiții decente
 
+ citeste mai mult

Ce rol are un Inspector de protecția muncii?

Rolul unui Inspector SSM este esențial în activitatea unui angajator, în special pentru că bolile profesionale, accidentele de muncă și decesele la locul de muncă implică costuri economice ridicate. Atribuțiile Specialistului SSM:
  • organizează activități de prevenire și protecție
  • identifică pericole, evaluează riscuri, elaborează și actualizează Planul de Prevenire și Protecție
  • elaborează instrucțiuni proprii pentru completarea și aplicarea reglementărilor privind securitatea și sănătatea în muncă specifice activităților, numărului de angajați, repartizării teritoriale a entității și a punctelor de lucru ale acesteia
  • propune atribuții și obligații corespunzătoare funcțiilor exercitate privind securitatea și sănătatea în muncă, care se consemnează în fișa postului
 
+ citeste mai mult

Cum pot ajunge specialist SSM?

Pentru a ocupa postul de Specialist SSM trebuie să participați la un curs de protecția muncii autorizat și să promovați examenul aferent acestuia. La cursul de inspector SSM veți dobândi următoarele competențe:
  • realizarea activităților de prevenire și protecție
  • stabilirea procedurilor, mijloacelor materiale și tehnice necesare securității și sănătății în muncă
  • informarea și instructajul la locul de muncă
  • verificarea respectării prevederilor legale
După promovarea examenului de absolvire participanții vor obține un certificat autorizat care, însoțit de un supliment descriptiv, atestă dobândirea competențelor specifice domeniului. Cu acest document de studii absolvenții pot participa la orice concurs pe o funcție specifică domeniului sănătății și securității în muncă: lucrător desemnat SSM, Specialist SSM, Inginer SSM sau Inspector SSM.   Un Inspector în domeniul sănătății și securității în muncă bine instruit poate face diferența între o activitate desfășurată într-un mediu sigur și plăcut și una în care angajații sunt expuși unor riscuri care le pot afecta sănătatea fizică și integritatea.
+ citeste mai mult

Unde mă pot angaja ca Responsabil în domeniul securității și sănătății în muncă?

Locuri de muncă vacante există atât în cadrul instituțiilor publice, cât și în cadrul organizațiilor private. Fiind o activitate liberală (la fel ca cele de avocat, notar, contabil). Inspectorul SSM poate oferi consultanță pentru ambele sectoare, public și privat, sau își poate desfășura activitatea în mod independent, în cadrul unui business propriu. Locurile de muncă în domeniul sănătății și securității sunt la mare căutare. În funcție de nivelul vizat în domeniul securității și sănătății în muncă, persoanele care finalizează cu succes cursul de Inspector SSM, își pot desfășura activitatea în cadrul companiilor mici (microîntreprinderilor), medii și mari, inclusiv în instituții publice, dar și cadrul serviciilor externe de protecție a muncii. Ascensiunea în carieră nu depinde de cele 80 de ore de curs și nici de varianta în care se desfășoară – online sau offline ci de pasiunea pe care cursantul și, ulterior, profesionistul o are față de domeniu.  
+ citeste mai mult

Certificare Europeană

certificare-europeana

Certificat acreditat de Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale, însoțit de suplimentul descriptiv al competențelor dobândite. Pentru recunoașterea internațională a certificatelor obținute în România este necesară apostilarea (țări semnatare ale Convenției de la Haga) sau supralegalizarea (țări nesemnatarea ale Convenției de la Haga).

INFORMAȚII SUPLIMENTARE

Actele necesare pentru obținerea certificatului de absolvire:

  • Studii medii fără diplomă de Bacalaureat (12 clase absolvite)
  • Act de identitate (copie)
  • Certificat de naștere (copie)
  • Certificat de căsătorie, în cazul schimbării numelui (copie)
  • Dovada plății

Detalii privind tematicile cursurilor, organizarea și desfășurarea programelor de perfecționare se pot obține de la:


Olivia-Patricia CHIRIAC

Director programe de formare-APSAP

0788 124 567

DETALII TEHNICE

Cursul este în format audio-video, live, on-line și este necesar ca fiecare participant să:

1. Dețină un dispozitiv electronic de tip calculator sau telefon mobil, o conexiune bună la internet și microfon (opțional: căști și cameră web)

2. Descarce aplicația Zoom pe dispozitivul de pe care se va accesa cursul on-line.


Aplicația Zoom este disponibilă (gratuit) printr-un simplu click mai jos:


Sistem de operare Windows

Sistem de operare MacOS

Telefon mobil cu sistem de operare Android

Telefon mobil cu sistem de operare IOS (iPhone)

certificat-absolvire-apsap autorizatie-apsap

CONTACTEAZĂ-NE

completând formularul de mai jos, vei fi apelat de un reprezentant al Centrului de Formare APSAP care îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie

DESCARCĂ OFERTA PDF

și află mai multe amănunte despre curs. Te poți înscrie și folosind formularul de înscriere din fișierul PDF!

    Pot fi de interes și următoarele cursuri Află care sunt cursurile din perioada următoare:
    Puteți achita în 3 RATE egale cu 0% dobândă dacă folosiți un card de cumpărături REZERVĂ ACUM